برندسازی روشی است که نام شرکت، محصـول یا سازمانی را در بازار رقابت شناخته تر میکند و با اعتبـار بخشی باعث ایجاد تمایز بین شرکتها و محصولاتشان با رقبا میشود. به وسیله برندسازی برای محصـولات یا خـدمات خود یک شـخصیت خلق می کنید که مجمـوعه ای از خصـوصـیات و تعهـداتی است که نیـازهای مشـتریان و مخـاطبان شما را برآورده میکند. بـرند سـازی با جلب توجه و به یادماندنیتر شدن در حافظه مشـتریان، خصـوصا برای سـازمانها و شـرکتهایی که در تبلیـغات و رسـانههای مختلف حضـوری فعـال دارند، باعث اثربخش شدن هزینههای تبلیغاتی و رسانهای میشود.