پروسه تجارت الکترونیک

عصر جديد سازوكارها و نهادهاي اجتماعي را در معرض تغيير قرار داده است. تجارت الكترونيك، جامعه الكترونيك ، دولت الكترونيك و غيره، واژه هايي هستند كه ما به وفور آنها را مي شنويم. در تجارت الكترونيك كه يكي از مظاهر عصر جديد است، تکنولوژی و زیر ساخت های الکترونیکی به کمک تجارت سنتی و قدیمی آمده و مزایای بسیار زیادی همچون تسهیل ارتباطات و مکاتبات بین المللی، بازاریابی گسترده و آن لاین، تبلیغات مستمر، به روز و کم هزینه و …. را به ارمغان آورده است.

امروز اینترنت مرز ها و محدودیت ها را از بین برده است و کشورهای پیشرفته در حال سرمایه گذاری های کلان در این زمینه می باشند.

 پروسه انجام گرفته در تجارت الکترونیک دارای چهار مرحله می باشد، که در شکل زیر نشان داده شده است.

طراحی سایت چند زبانه و افزایش رنک

امروزه در دنیای تجارت خارجی، مشتریان بالقوه  جهت کسب اطلاعات در وهله اول به سایت شرکت مراجعه می کنند، بنابراین برای رقابت در سطح بین الملل داشتن یک سایت چند زبانه بهینه با رنک بالا (SEO) امری بسیار ضروری است.

مراحل انجام این پروسه :
  • بهبود مطالب سایت، ایجاد چند زبان بین المللی برای سایت، ایجاد تالار گفتگو به زبان انگلیسی و فارسی، ایجاد بخش مقالات، به روز آوری پیوسته و مستمر و …
  • بهبود سئو سایت ، افزایش رنک سایت در موتور های جستجو گوگل، یاهو و Bing برای کلیدواژه های انگلیسی و فارسی اصلی و مرتبط با زمینه فعالیت شرکت
  • در صورت امکان راه اندازی فروشگاه آنلاین محصولات در سایت شرکت

بازاریابی دیجیتال

اینترنت بعنوان پدیده قرن حاضر، امروزه  نقش بسیار مهمی در تجارت بالاخص در تجارت خارجی ایفا می کند. در سطح بین الملل تنها راه آسان و کم هزینه یافتن مشتریان یا توزیع کنندگان یک محصول استفاده از اینترنت و بازاریابی اینترنتی می باشد. پروسه بازاریابی اینترنتی کم هزینه ترین روش شروع فرآیند بازاریابی در بازارهای بین الملل می باشد.

مراحل انجام این پروسه:
  • جمع آوری آمار و اطلاعات تماس تاجران، شرکت ها، کارخانه ها و سازمان های کشور هدف که مشتری بالقوه کالای مورد نظر می باشند، اینکار با حجم  زیادی از جستجو  تخصصی در منابع بین المللی و بومی آن کشور و سایت های B2B  به دو زبان انگلیسی و زبان رسمی کشور مورد نظر انجام می گیرد.
  • شروع مکاتبه و ارسال ایمیل به موارد  تایید شده در دیتابیس با پیگیری مستمر و پیوسته
  • ارسال تبلیغات دیجیتال به دیتابیس گردآوری شده از مشتریان بالقوه
  • پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

عضویت و تبلیغات در سایت های B2B

سایت هاي B2B امروزه به محلی معتبر برای ارائه و معرفی خدمات، محصولات و مکالمات آن لاین تاجران در تجارت بین الملل، تبدیل شده اند. وب سايت های B2B شامل اطلاعات شركت هاي مختلف و محصولات آنها به صورت کاملا جامع بوده و علاوه بر آن شامل تعريف قوانين و روش هاي مشتركي براي ارائه محصولات و سفارشات خريد و فروش شرکت ها مي باشد.

مراحل انجام این پروسه:
  • عضویت و ساخت صفحه محصولات شرکت در تمامی سایت های B2B  معتبر و بزرگ همچون Alibaba ، Aliexpress ،Tradekey ، Indiamart، Dhgate و …
  • شروع مکاتبه و ارسال ایمیل در سایت های B2B با پیگیری مستمر و پیوسته
  • تولید محتوا به زبان های مختلف و ارسال تبلیغات اینترنتی به دیگر مشترکین
  • پیاده سازی CRM جهت پیگیری مستمر درخواست های مشتریان

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، بی وقفه بودن و نیز فراگیر بودن آن، جایگاه خاصی را در بین روش های تبلیغات باز کرده است. در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغات در محیط اینترنت از مزایای قابل ملاحظه‌ ای برخوردار است، از جمله : ایجاد ارتباطات دو طرفه با مخاطب، دسترسی جهانی و شبانه‌ روزی، ارسال و بروز رسانی آسان و سریع.

همچنین امروزه با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در کشور، یکی از راه های بسیار موثر برای جلب نظر مشتریان، تبلیغات و ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی موبایلی می باشد.

مراحل انجام این پروسه:
  • ایجاد کلوب مشتریان
  • عضویت و ساخت صفحه شرکت در تمامی شبکه های اجتماعی بزرگ
  • ایجاد محتوا به زبان های مختلف و بازاریابی پیوسته
  • ارسال نامه، ماهنامه و تبلیغات الکترونیکی
  • درج آگهی تبلیغاتی در آگهی نامه های اینترنتی
  • ثبت نام در یلوپیج های معتبر بین المللی
  • ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
  • تبلیغات توسط گوگل و یاهو
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی به مشتریان بالقوه

متن دیدگاه‌ها

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید