کره جنوبی تلاش میکند تا جذب توریست در این کشور را افزایش دهد و امیدوار است که از طریق فرهنگ امروزی کره و غذاهای محلیاش به صنعت گردشگری در این کشور کمک کند. سازمان گردشگری کره معتقد است که فرهنگ، آداب و رسوم این کشور، دوستداران زیادی پیدا میکند و بر کشورها دیگر بهخصوص چین و ژاپن تأثیرگذار خواهد بود. با تکمید همراه باشید تا در ادامه، چگونگی تلاش آنها برای جذب گردشگران را مرور کنیم.
این روزها اشتیاق زیادی در گردشگران دنیا برای آشنایی با فرهنگ کره و سفر به این کشور ایجاد شده است. هنگامی که گروهی از روزنامهنگاران از کره دیدن میکردند، مسئولین سازمان گردشگری کره اصرار داشتند که تماشای کافه Del.Komm حتما در برنامهی توریستی آنها قرار بگیرد چرا که به گفتهی مِلانی آدِدن، سخنگو و بازاریاب سازمان گردشگری کره؛ فیلم محبوب «نوادگان خورشید» در این کافه فیلمبرداری شده است .
یکی از ابعاد اصیل فرهنگ کره، غذا و آشپزی آن است و کرهایها برای شناساندن و به شهرت رساندن آن در بین خارجیها از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند.
سازمان گردشگری این کشور امکاناتی در مرکز فرهنگ تعاملی سئول، فراهمکرده تا گردشگران بتوانند ویژگیهای متمایز غذای کرهای را بشناسند؛ در این مرکز میتوان با آشنا شدن از طریق غذاهای ساده کرهای شروع کرد، مانند: کانگوکسو (رشته نودل سرد با سس سویا)، گِجَنگ (خرچنگ طعمدار شده در سس سویا)، بولگوگی (گوشت گوساله طعمدار کبابی).
از طرف این سازمان، راهنمایی درباره تاریخچه غذا در کره از ابتدای کشت و تهیه مواد اولیه تا آماده شدن نهایی آن توضیح میدهد و همچنین در این مرکز کلاسهای آشپزی زیر نظر بهترین سرآشپزهای کرهای برگزار میشود.