سه شرط لازم برای موفقیت در تولید لوازم الکترونیکی ( شروط موفقیت در تولید لوازم الکترونیکی )
نمونه ی اولیه ی محصول الکترونیکی خود را ساخته اید،آن را به تولید انبوه خواهید رساند و فروش آن را آغاز خواهید کرد،به همین سادگی ؟؟؟ اما ارائه یک محصول جدید به بازار به این سادگی ها هم نیست. پیچیدگی ها در مورد تولید لوازم الکترونیکی پیشرفته بسیار بیشتر هم می شود. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی به اشتباه تصور می کنند می توانند در مدت کوتاهی محصول جدیدی را از ایده ای در ذهن به کالایی در بازار تبدیل کنند. اما تولید لوازم الکترونیکی و فروش آن حتی برای ساده ترین محصولات نیز به این سادگی نیست.
ارائه یک محصول الکترونیکی جدید به بازار بسیار پر هزینه است. اکثر شرکت های استارت آپ نقدینگی کافی برای پوشش ریسک تولید یک محصول آماده فروش را ندارند، درعوض باید قدم های کوتاه تری را طی کرد تا یک محصول پیچیده را طراحی ، تولید و وارد بازار کرد. در ادامه به توضیح بیشتر نحوه تولید لوازم الکترونیکی می پردازیم؛
اولین قدم ساخت یک نمونه ی اولیه از ایده تان است. هدف اصلی در این مرحله کاهش هزینه و ریسک کار است. در صنعت برق و الکترونیک این هدف در ساخت نمونه ی اولیه می تواند با استفاده از کیت ها یا ماژول های الکترونیکی آماده صورت بگیرد.
قدم دوم در فرآیند تولید لوازم الکترونیکی جدید؛ ساخت نمونه ای است که واقعا قابلیت فروش داشته باشد. شما نیاز به تولید تعداد کمی از محصولتان برای آزمون فروش و گرفتن بازخورد از آن دارید.
فکر می کنید دقیقا بدانید که مشتریان تان چه کسانی هستند؟ اما تضمین میکنم که نمی دانید! تنها راه برای فهمیدن این موضوع گرفتن فیدبک واقعی از بازاری است که در آن مردم انتخاب می کنند پول حاصل از زحمتشان را چگونه خرج کنند.
حال زمان آن رسیده که تمام تمرکزتان بر کسب سود باشد.
هنگامی که حجم تولید لوازم الکترونیکی خود را با توجه به داده های به دست آمده از بازار تخمین زدید؛ محصولتان را بدون استفاده از ماژول ها ی آماده، به صورت کاملا سفارشی طراحی و تولید کنید. حالا باید برای پایین آوردن هزینه هر بخش و افزایش حاشیه سود تلاش کنیم.
شاید در این مرحله برای افزایش سود شرکت به فکر تولید انبوه در چین باشید، بسیاری از تولید کنندگان در این تصمیمات عجولانه رفتار می کنند. چنین هزینه های بالایی زمانی توجیه پذیر می شوند که از بالا بودن میزان حجم فروش تان اطمینان حاصل نمایید. در تولیدات جدید همواره به دنبال کم کردن ریسک کارتان باشید. تولید و توسعه ی مرحله به مرحله ی محصول جدید میزان این ریسک ها را کاهش داده و شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد.